elham.a

تاریخ انتشار: اکتبر 4, 2023

دستور۶ مدل کیک رژیمی با جو دوسر پرک (فوق العاده خوشمزه)

کیک رژیمی جو دوسر

اگر شما هم عاشق کیک و دسر هستید، اما به سلامتی و تناسب خودتان اهمیت می دهید، انواع کیک رژیمی با جو دوسر پرک می تواند راه حل مناسبی برای شما باشد. همچنین اگر ورزش می کنید و یا به تازگی بدنسازی را شروع کرده اید، مقاله نحوه مصرف جو دو سر برای بدنسازی را مطالعه کنید. کیک های خوشمزه با غلات و دانه های مغذی و بدون شکر فرآوری شده، کره یا هرگونه روغن مضر دیگری، بدون گلوتن و بسیار ساده و بی دردسر. شما می توانید از این کیک ها برای صبحانه دسر یا میان وعده استفاده کنید.

کالری کیک جو دوسر بسیار کم است، ساده و سریع تهیه می شود، و برای افرادی که وقت زیادی ندارند مناسب هستند. اگر رژیم لاغری دارید، ورزشکار هستید یا سبک زندگی سالم را در پیش گرفته اید، به شما پیشنهاد می کنیم که این مطلب را از دست ندهید. ما در این مقاله از فیتکده چند رسپی کیک رژیمی و سالم با جو دوسر پرک را به شما آموزش می دهیم. پس همراه ما باشید.

برنامه بدنسازی بانوان

برنامه راحت و اصولی مخصوص بانوان!

همراه با مشاوره رایگان

برنامه بدنسازی بانوان

زیر نظر مربی رسمی فدراسیون

کیک جو دوسر با بلوبری

کیک رژیمی با جو دوسر و بلوبری

این کاپ کیک رژیمی با جو دوسر یک انتخاب عالی برای فصل تابستان و عاشقان بلوبری است. اگر به دنبال یک وعده صبحانه یا میان وعده سالم و مغذی هستید، این کیک را امتحان کنید. حتما از خوردن آن لذت می برید!

مواد لازم:

  • ۲ فنجان و نیم جو دو سر پرک
  • یک فنجان و نیم شیر کم چرب
  • یک عدد تخم مرغ بزرگ، کمی هم زده شده
  • یک سوم فنجان شربت افرا خالص
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن کانولا
  • یک قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • یک قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده
  • یک قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  • یک چهارم قاشق چایخوری نمک
  • سه چهارم فنجان زغال اخته، تازه یا منجمد

طرز تهیه:

۱- جو دوسر پرک و شیر را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. روی آن را بپوشانید و بگذارید در یخچال خیس بخورد تا مقدار زیادی از مایع جذب جو شود. حداقل ۸ ساعت و حداکثر ۱۲ ساعت.

۲- فر را با دمای ۳۷۵ درجه گرم کنید. قالب نچسب مافین ۱۲ فنجانی را با اسپری آشپزی آغشته کنید.

۳- تخم مرغ، شربت افرا، روغن، وانیل، دارچین، بکینگ پودر و نمک را به جو خیس خورده اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. مخلوط را بین فنجان های مافین (هر کدام حدود یک چهارم فنجان) تقسیم کنید. روی هر کدام یک قاشق غذاخوری بلوبری بریزید.

۴- کاپ کیک جو دوسر را به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بپزید. پس از این مدت از فر بیرون بیاورید و اجازه دهید حدود ۱۰ دقیقه در قالب خنک شود. آن را شل کرده و با چاقو جدا کنید و گرم سرو کنید و لذت ببرید.

کیک جو دوسر و موز

کیک جو دوسر و موز

کیک رژیمی با جو دوسر و موز یک کیک نرم و شیرین و راهی عالی برای لذت بردن از اوتمیل است. درست کردن این کیک بسیار راحت است زیرا فقط دو ماده دارد. نیازی به آرد، تخم مرغ، شکر، کره یا روغن ندارد. می توانید آن را برای صبحانه، میان وعده یا دسر میل کنید.

برنامه بدنسازی مبتدی

از صفر شروع کن و حرفه ای شو!

همراه با مشاوره رایگان

برنامه بدنسازی مبتدی

زیر نظر مربی رسمی فدراسیون

مواد لازم:

موز: موز باید پوره شده و به یک اسموتی مایع تبدیل شود و فقط له کردن آن ها کافی نیست. این دستور غذا با موز تازه رسیده بهترین نتیجه را دارد (موزی که هنوز سفت است، پوست آن زرد و بدون لکه های قهوه ای است). می توانید کیک را با موز خیلی رسیده هم درست کنید اما کیک شما به زمان پخت بیشتری نیاز دارد (۵ تا ۱۰ دقیقه بیشتر) و باید بیکینگ پودر نیز به آن اضافه کنید. استفاده از موز یخ زده توصیه نمی شود. موز یخ زده مایع زیادی دارد و کیک شما را خیلی مرطوب می کند.

جو دوسر: برای تهیه این کیک بهتر است از جو دوسر پرک استفاده کنید. بلغور جو دوسر یا جو خورد شده به هیچ وجه توصیه نمی شود.

طرز تهیه:

۱- برای تهیه این کیک به یک و نیم فنجان موز پوره شده و یک و نیم فنجان جو دوسر پرک نیاز داریم. فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. کف و کناره های یک قالب کیک گرد را با کاغذ روغنی بپوشانید.

۲- موز پوره شده را در یک کاسه بزرگ بریزید. اگر از موز رسیده استفاده می کنید، نصف قاشق غذاخوری بکینگ پودر نیز به آن اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا بیکینگ پودر کاملا با موز مخلوط شود. جو را به آن اضافه کنید و همه مواد را هم بزنید تا خمیر یکنواختی ایجاد شود.

۳- خمیر را در قالب کیک بریزید. حدود ۳۰ دقیقه در فر قرار دهید تا بپزد. پس از اتمام زمان پخت، سطح کیک باید خشک به نظر برسد. قبل از برش اجازه دهید کیک سرد شود. می توانید آن را در دمای اتاق به مدت یک تا دو روز و در یخچال بیشتر از دو روز نگهداری کنید.

کیک رژیمی با جو دوسر بدون فر

کیک رژیمی شکلاتی با جو دوسر

کیک جو دوسر رژیمی بدون فر یک دسر بسیار خوشمزه و راحت است که نیازی به پختن ندارد. این دسر تنها به ۳ ماده نیاز دارد و آماده کردن خمیر آن فقط ۵ دقیقه طول می کشد. یک کیک نرم شکلاتی که با مقدار زیادی جو دوسر مخلوط می شود. خیلی شیرین نیست و یک روش منحصر به فرد برای استفاده از جو است.

مواد لازم:

  • چیپس شکلات نیمه شیرین: یک فنجان و نیم
  • شیر: سه چهارم فنجان
  • جو دوسر آماده: یک و سه چهارم فنجان

چیپس شکلات نیمه شیرین: استفاده از شکلات تلخ توصیه نمی شود زیرا این کیک به طور کلی خیلی شیرین نیست و تنها منبع شیرینی آن شکلات است. می توانید بجای چیپس شکلات از شکلات خورد شده نیز استفاده کنید.

شیر:از هر شیری که دوست دارید استفاده کنید. شیر کامل یا شیر بادام و شیر سویا برای افراد ورزشکار بسیار مفیدتر خواهد بود.

جو دوسر: اگر جو دوسر کامل دارید بهتر است آن را چند بار در غذاساز خورد کنید تا به قطعات کوچک تر تقسیم شود. استفاده از جو دوسر پرک آماده راحت تر است. زیرا بسیار ترد و نازک است و به راحتی جویده می شود.

طرز تهیه:

۱- به داخل قالب مقدار کمی روغن اسپری کنید و آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. شکلات و شیر را در یک کاسه بزرگ که قابل استفاده در مایکروویو است بریزید. دو تا سه بار با فاصله ۱ دقیقه مخلوط را در مایکروویو حرارت دهید و بین هر سری حرارت دادن آن را هم بزنید تا شکلات کاملا ذوب و یکدست شود (در کل به ۲ دقیقه زمان نیاز دارید). روش دیگر این است که می توانید شیر و شکلات را روی اجاق گاز آب کنید، اما این کار کمی بیشتر طول می کشد.

۲- جو را هم به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا همه مواد به طور یکنواخت با هم ترکیب شوند و یک خمیر غلیظ ایجاد شود. خمیر را در قالب کیک آماده شده بریزید. از کاردک برای صاف کردن سطح آن استفاده کنید و مطمئن شوید که خمیر به طور مساوی در سراسر قالب کیک پخش شده است.
۳- کیک را به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه یا تا زمانی که سفت شود در فریزر قرار دهید. سپس آن را خارج کرده و قبل از برش و سرو اجازه دهید به دمای محیط برسد. در غیر این صورت شکلات خیلی سفت می شود. این کیک را می توانید در ظرف دربسته در دمای اتاق به مدت ۱ تا ۲ روز و در یخچال بیشتر از دو روز نگهداری کنید.

برنامه بدنسازی حجم

با برنامه و اصولی حجم بگیر!

همراه با مشاوره رایگان

برنامه بدنسازی حجم

زیر نظر مربی رسمی فدراسیون

طرز تهیه کیک جو پرک و دارچین

کیک اوتمیل و دارچین

کیک جو پرک رژیمی با ترکیب سیب و دارچین بسیار دلچسب و لذیذ است. خمیر این کیک در ۱۵ دقیقه آماده می شود و برای ۱۲ نفر مناسب است. به طور کلی بعد از ۵۰ دقیقه می توانید یک کیک رژیمی با کالری کم داشته باشید و برای صبحانه، دسر یا میان وعده میل کنید.

مواد لازم:

  • ۳ فنجان جو دو سر پرک
  • یک فنجان و نیم شیر کم چرب
  • سه چهارم فنجان سس سیب شیرین نشده
  • یک سوم فنجان شکر قهوه ای روشن
  • ۲ عدد تخم مرغ بزرگ، کمی هم زده شده
  • یک قاشق غذاخوری دارچین آسیاب شده
  • یک قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  • یک قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • نصف قاشق چایخوری نمک
  • دو سوم فنجان سیب خشک ریز خرد شده
  • یک چهارم فنجان گردوی ریز خرد شده

طرز تهیه:

فر را با دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت گرم کنید و مقداری اسپری آشپزی به قالب های مافین خود بزنید.

۱-جو، شیر، سس سیب، شکر قهوه ای، تخم مرغ، دارچین، بکینگ پودر، وانیل و نمک را در یک کاسه بزرگ با هم ترکیب کنید. سیب های خشک و گردو را داخل آن بریزید. مخلوط را بین فنجان های مافین آماده شده تقسیم کنید، هر کدام حدود یک سوم فنجان حجم دارند.

۲- اجازه دهید کیک حدود ۲۵ دقیقه در فر بپزد. برای اینکه مطمئن شوید کیک کاملا پخته، یک خلال دندان را در مرکز کیک فرو کنید، اگر تمیز بیرون آمد یعنی کیک پخته است. به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا کیک خنک شده و آماده سرو شود.

کیک جو دوسر و سیب

کیک رژیمی جو دوسر و سیب

سیب میوه محبوب و پرخاصیتی است که در هر نوع رژیم غذایی جای دارد. ترکیب این میوه بهشتی با جو دوسر می تواند یک میان وعده یا دسر مقوی و خوشمزه برای ورزشکاران باشد. در این کیک اوتمیل از شکر تصفیه شده و آرد استفاده نمی شود. بنابراین اگر رژیم کاهش وزن دارید، می توانید با خیال راحت آن را میل کنید.

مواد لازم:

  • سیب
  • جو دوسر
  • عسل
  • دارچین
  • ماست
  • تخم مرغ
  • کره یا روغن نارگیل

طرز تهیه:

۱- تهیه این کیک با مخلوط کن دستی بسیار ساده تر است. همه مواد و مقداری از جو را در یک کاسه یا مخلوط کن بریزید و آن قدر هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند. در پایان باقیمانده جو دوسر را نیز به ترکیب اضافه کنید.

۲- خمیر کیک را در ظرف مورد نظرتان بریزید و روی آن را با قطعات نازک سیب بپوشانید. می توانید از دانه ها و مغزها نیز برای تزئین روی کیک استفاده کنید. در نهایت کیک را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بپزید.

کیک جو دوسر بدون آرد

کیک اوتمیل بدون آرد

این کیک جو دوسر پرک سالم، خوشمزه و بهترین صبحانه برای افرادی است که وقت زیادی برای آشپزی ندارند! فقط کافی است که همه مواد را در یک تابه یا کاسه کوچک مخلوط کنید. از آنجایی که آرد سفید هیچ ماده مغذی ندارد و بسیار برای سلامتی مضر است، کیکی را به شما آموزش می دهیم که در آن آرد بکار نرفته و بجای آن از جو، آرد بادام، نارگیل خورد شده، آجیل، شیر، تخم مرغ، وتکه های شکلات استفاده شده است.

مواد لازم:

جو دوسر: از جو ریز یا جو دوسر آماده پخت استفاده کنید. اگر از رژیم غذایی بدون گلوتن پیروی می کنید، جو دوسر بدون گلوتن را انتخاب کنید.

آرد بادام پوست کنده: آرد بادام به غلیظ شدن کیک کمک می کند.

تخم مرغ: تخم مرغ ها در این دستور به عنوان اتصال دهنده عمل می کنند و به حفظ و قوام کیک کمک می کنند.

روغن نارگیل: استفاده از روغن نارگیل فرابکر بوی دلپذیر و مطبوعی به کیک می دهد. اگر عاشق بوی کره هستید، می توانید مقدار کمی کره نیز به ترکیب اضافه کنید.

شیر: از شیر مورد علاقه خود استفاده کنید.

شکر نارگیل: بو و شیرینی شکر نارگیل بسیار دلچسب است، اما می توانید از شکر قهوه ای تیره نیز استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید از شربت افرا نیز استفاده کنید، اما قوام کیک قطعا تغییر خواهد کرد.

سایر مواد: بکینگ پودر، وانیل، نارگیل رنده شده، تکه های شکلات، بادام خرد شده و آجیل خرد شده.

کیک جو دوسر بدون آرد

طرز تهیه:

۱- همه مواد را در یک کاسه بریزید و با هم مخلوط کنید. با تخم مرغ، روغن نارگیل ذوب شده و شیر شروع کنید. سپس شکر نارگیل، جو، آرد بادام، وانیل، بکینگ پودر و نارگیل رنده شده را اضافه کنید. همه مواد را خوب مخلوط کنید. آجیل های خرد شده و تکه های شکلات را نیز به ترکیب اضافه کنید و هم بزنید.

۲- فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید.
اجازه دهید مخلوط به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند تا جو دوسر خیس بخورد. این کار باعث می شود که مخلوط غلیظ شود.
سپس آن را در یک تابه کوچک مناسب فر پهن کنید. قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید، مخلوط را به آن اضافه کنید، بادام های خرد شده را روی آن بریزید.

۳- اجازه دهید کیک به مدت ۲۰ دقیقه در فر بماند تا خوب بپزد. از آنجایی که فرها متفاوت هستند، مراقب کیک باشید زیرا زمان پخت ممکن است متفاوت باشد. پس از اتمام، کیک جو دوسر شما باید کمی قهوه ای طلایی شود و اگر یک خلال دندان را در کیک فرو کنید باید تمیز بیرون بیاید.
کیک را بیرون بیاورید، ۱۰ دقیقه صبر کنید تا خنک شود و برش بزنید.

منبع:‌ hh-hm

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها